Cheque voor Ron

Gisteren zijn Mark en Raymond een cheque uit wezen reiken bij Ron. Ron maakt al jarenlang deel uit van ons team bij sportieve evenementen, ook al voordat de stichting er was.

Het was dan ook een klap om te horen dat Ron nu ook ernstig ziek is! Onze allereerste donatie van ons team ging 2 jaar geleden naar Ron’s broer en nu wij hoorden dat Ron ziek is, hebben we gelijk wat moois voor Ron verzonnen om hem even een boost te geven. Hij mag gaan overnachten op de ss Rotterdam. Uiteraard met eten en een rondleiding. Hij gaat volgende week al, want daarna start zijn loodzware strijd!

Hieronder heeft Ron zelf wat geschreven:
“Jaarlijks laat ik mijn bloed testen i.v.m mijn twee broers die aan kanker gestorven zijn. Februari kreeg ik te horen dat mijn PSA waarde in mijn bloed sterk gestegen was. Ik ben toen doorverwezen naar het ziekenhuis en na het eerste onderzoek kreeg ik de diagnose prostaat kanker. Na MRI scan biopsie en petscan bleek dat ik een agressieve form van prostaat kanker heb. Ik ben nu onder behandeling bij het AVL-NKI. Ik krijg voor 3 jaar hormoon therapie en krijg bestralingen op de bekkenbodem. Daarnaast krijg ik chemotherapie. Dit is een onderzoek waar ik aan mee doe. Met dit onderzoek gaan ze de chemo in tablet vorm toedienen en willen zo kijken of de kankercellen die momenteel in het bloed zit ook te kunnen bestrijden. Het zal geen makkelijk traject worden maar we proberen positief te blijven.”

Wij wensen Ron volgende week veel plezier en wensen hem heel veel sterkte met zijn strijd. 💪🏻 Wij staan gelukkig in nauw contact met Ron, dus kunnen hem op de voet volgen en steunen. ☺