Warmtedeken voor Rianne

Rianne heeft ALS. Bij deze nare ziekte vallen één voor één je spieren uit, wat op den duur, vaak in een tijdsbestek van 3 tot 5 jaar, ervoor zorgt dat je komt te overlijden.

Bij Rianne is de ziekte inmiddels helaas al ver gevorderd. Ze heeft een speciale rolstoel, maar kan deze inmiddels zelf niet meer bedienen. Als Rianne naar buiten moet of wil, dan is zij afhankelijk van anderen en met deze kou, kan zij zichzelf eigenlijk niet meer warm houden omdat zij aan haar rolstoel vastzit en zich nauwelijks kan bewegen.

Zodoende kwam bij ons de vraag binnen of wij een warmtedeken aan Rianne wilde schenken, zodat zij warm blijft als zij naar buiten gaat. Uiteraard hebben wij aan dit verzoek voldaan, want als een warmtedeken ervoor zorgt dat Rianne nog naar buiten kan in plaats van binnen te moeten blijven, dan schenken wij die maar al te graag.

Ondanks dat ALS letterlijk en figuurlijk een slopende ziekte is, heeft Rianne vrede met haar lot. Zij werd in oktober geïnterviewd door de EO en we delen haar verhaal dan ook graag met jullie.
Klik op onderstaande link om haar verhaal te lezen.