MARK

Mijn naam is Mark van Driessel en ik kom uit Gouda.

In mijn vrije tijd doe ik veel aan sport zoals hardlopen, fietsen en fitness. Meedoen aan sportevenementen waaraan een goed doel verbonden is, is voor mij altijd een uitdaging.

Samen met Chantal en Raymond heb ik in 2019 Stichting Ad Vitam opgericht. Voordat we deze stichting opgericht hadden, deed ik samen met hen altijd al mee aan hardloopevenementen waaraan een goed doel verbonden was.
De reden om een stichting op te richten is omdat het leuker is om zelf een doel te bepalen zodat we dichterbij de mensen komen te staan waar we het voor doen. Je ziet direct waar het geld heen gaat. We zijn constant bezig de stichting meer bekendheid te geven en meer mensen te helpen.

CHANTAL

Ik ben Chantal Heins en woon samen met mijn man en twee kinderen in Zoetermeer. Samen met Raymond en Mark heb ik deze stichting opgericht. Ik ben zelf werkzaam in de hulpverlening publieke sector en daar ken ik Mark ook van.

Een aantal jaren geleden sloot ik mij aan bij Mark en Raymond. Zij leverden sportieve prestaties waarbij zij donaties voor een goed doel ophaalde en mij was gevraagd om de social media van hun team te beheren. Zo konden zij aan anderen laten zien waar zij mee bezig waren, om zo ook weer extra donaties op te halen.

Ik vond het fijn om, naast mijn werk, op deze wijze mijn steentje bij te dragen aan de maatschappij, want we haalden flinke bedragen op voor het goede doel, door leuke acties te houden. Maar ik vond het jammer om niet goed te kunnen ervaren hoe het zou zijn om mensen blij te maken met zo’n donatie, omdat dit via een andere stichting liep. Omdat Mark en Raymond hetzelfde gevoel hadden, besloten wij uiteindelijk om zelf een stichting op te richten. Nu voel ik mij nog dichter betrokken bij de mensen die wij, dankzij donaties van anderen, een positieve boost kunnen geven in donkere tijden.

RAYMOND

Hierbij zal ik mij even voorstellen:  Mijn naam is Raymond Kuperus, geboren en getogen in Schiedam, maar nu al weer een aantal jaren woonachtig in Spijkenisse. Gehuwd en vader van een zoon en dochter. Ik ben in mijn spaarzame vrije tijd vooral te vinden in de natuur tijdens trailrunnen, mountainbiken, hardlopen of wielrennen en daarnaast hou ik mee bezig met fitness.

Na mijn middelbare schooltijd heb ik bij het Korps Mariniers gediend, enkele jaren in Spanje gewoond/gewerkt om daarna terug in Nederland een aantal jaren in de beveiligingswereld te hebben gezeten. Hierna heb ik weer een langere tijd voor een overheidsinstantie gewerkt, maar ben hier een aantal jaar geleden mee gestopt en run ik nu een bedrijf in metaal- en schrootrecycling.

Al in de tijd dat ik voor de overheid werkte, heb ik mij samen met Mark (van Driessel) en diverse andere teamleden altijd met veel plezier ingezet voor diverse goede doelen, veelal in de vorm van sportieve prestaties als fietsen en hardlopen, estafettelopen, sponsorlopen en het bedenken van ludieke sponsoracties. Uiteindelijk vonden Mark en ik dat we hier niet genoeg voldoening uit konden halen en we met onze inspanningen meer mensen op een persoonlijke manier wilden bereiken.

In 2019 hebben Mark, Chantal en ik uiteindelijk Stichting Ad Vitam opgericht. Inmiddels hebben we al diverse sponsoracties gedaan en hebben we veel gezinnen of personen, waarbij een ziekte in wat voor vorm dan ook, een grote rol speelt of speelde in hun leven, een leuke activiteit kunnen aanbieden zodat het leed voor even plaats kon maken voor geluk. En dat is precies waar ik mij voor inzet met de stichting. Even dat moment van geluk, vergeten of juist herinneren, verzachten of juist versterken. Daar sta ik voor.