Hotelovernachting voor ernstig zieke Renee

Van de week hebben Ron en Raymond een cheque uitgereikt aan Renee en zijn vrouw Mathilde.

Ron heeft de afgelopen periode zoveel bijdragen aan de stichting en had nu iemand in zijn omgeving die ernstig ziek is, dus was aan Ron de eer om de cheque uit te reiken.

Bij Renee is er een paar jaar geleden myelofibrose ontdekt. Dit is een bloedziekte waar teveel bindweefsel (fibrose) groeit in het beenmerg. Half 2019 kreeg hij te horen dat hij hieraan geholpen moest worden en er een kans was dat hij leukemie zou krijgen. Hij heeft verschillende chemo’s gehad waarbij zijn beenmerg werd vernietigd. Hij heeft vervolgens van een donateur nieuw beenmerg gekregen.
Tijdens de behandelingen kreeg hij helaas verschillende infecties en heeft 2x een halfjaar met neuszonde moeten lopen omdat hij geen normale voeding kon verdragen. In deze periode is Renee 27 kilo afgevallen. Dit had een flinke impact op zijn gestel.

In het najaar van 2021 kreeg Renee tijdens zijn vakantie in Limburg een herseninfarct en is met spoed naar het ziekenhuis overgebracht. Gelukkig is hij daar van hersteld. Op dit moment heeft Renee veel last van galblaas en zal deze in de komende weken eruit gehaald worden.

Renee en zijn vrouw hebben een rollercoaster tijd achter de rug (en zijn helaas nog niet klaar). Wij hebben ze 2 overnachtingen in Hoeve de Laar aangeboden zodat ze, hopelijk, even hun gedachten op wat anders kunnen zetten.