Jassen en broeken naar Stichting Politie Veteraan

Gisteren mochten Mark en Chantal een bezoek brengen aan Stichting Politie Veteraan. Stichting Politie Veteraan zet zich in voor politie collega’s met PTSS. Zij bieden hen een helpende hand. Het is een lotgenoten groep die er met elkaar voor zorgen dat een aantal bospercelen in Nederland netjes onderhouden worden. Door het fysieke werk wat zij verzetten in de buitenlucht en zeker ook door de steun van hun lotgenoten, krijgen zij de kans om te herstellen.

Na eind vorig jaar met hen gesproken te hebben, bleek dat ze eigenlijk geen werkkleding hebben. Ze zijn daardoor niet goed beschermd tegen de natuur en ze zijn ook niet herkenbaar als onderdeel van deze mooie stichting.

Wij mochten hen gisteren 20 werkbroeken, jassen en werkhandschoenen uitreiken namens onze stichting. De jassen zijn voorzien van hun logo waardoor zij herkenbaar zijn en uniformiteit uitstralen.

Een aantal leden waren gisteren hierbij aanwezig en namen de spullen dankbaar in ontvangst. Wij werden op onze beurt verrast met taart, bloemen en chocolade!

We hebben daar de schrijnende verhalen van collega’s aangehoord en hebben mogen zien wat zij allemaal onderhouden en maken in de bospercelen. Ook hebben wij gehoord wat de stichting voor hen betekent. Het liet een diepe indruk achter. Niets dan respect voor deze mannen en vrouwen die strijden tegen hun PTSS!

We hebben gelijk de belofte gedaan om nog eens terug te komen om zelf een keer te helpen… en we komen dan niet met lege handen; voor de zomer zullen wij ze voorzien van T-shirts met het logo van de stichting! ☺️