Rob naar barbecue restaurant Black Smoke

Eten bij Black Smoke, een wens vervuld.

Eindelijk is het er dan toch van gekomen, eten bij Black Smoke in Rotterdam. Dankzij de stichting Ad Vitam is mijn wens, om te een keer te eten bij de “barbecue-koning van Nederland”, in vervulling gegaan. Als vervend barbecueër moet je hier tenminste één keer in je leven gegeten hebben. En dat is gelukt dankzij Ad Vitam. Bedankt!

Uitgezaaide longkanker

Begin 2019 is bij mij een hersentumor en longkanker geconstateerd. Longkanker met uitzaaiingen in de hersenen, dan is genezing vaak niet meer mogelijk. Ik kreeg een palliatieve behandeling om de ziekte te remmen en klachten te verminderen. Twee jaar lang heb ik het knap slecht gehad. Een zware behandeling van bestralingen, chemo- en immunotherapie hebben me er weer grotendeels bovenop gebracht. Ondanks dat ik als gevolg van de hersentumor een deel van mijn zicht ben verloren en ik niet ben genezen kan ik gerust zeggen dat het goed met mij gaat. Ik kan weer een stukje fietsen en lopen, ik kan de trap weer op. Twee trappen lukt ook weer. Iets dat een klein jaar geleden niet meer ging. De zware behandeling beukte hard in op mijn conditie en algeheel gestel. Slapen en rusten was zo’n beetje het enige dat ik nog kon. Een groot contrast met nu. Ik voel me prima en fit genoeg om weer eens uit eten te gaan.

Barbecueën op niveau

De één houdt van voetbal, gamen of puzzelen. Ik hou van barbecueën. Maar dan wel op niveau. Ik barbecue gemiddeld zo’n twee keer per week maar worsten, speklappen of sateetjes tref je zelden aan om mijn barbecue rooster.  Samen met mijn vrouw Sacha vinden wij het steeds weer een uitdaging om vrienden en familie een 4- of 5-gangen diner voor te schotelen bereidt op de barbecue. Mooie, subtiele gerechten met een verfijnde smaak. Je gasten verbazen en laten genieten. Dat geeft ons beide een gevoel van voldoening.

Black Smoke

Begeef je jezelf iets verder in het barbecue wereldje dan kom je vanzelf in aanraking met de barbecue boeken van @JordAlthuizen, barbecue-koning van Nederland. Prachtige boeken vol barbecue recepten en mooie foto’s van over de hele wereld. Veel van zijn recepten staan op ons lijstje met favorieten.

Jord Althuizen heeft ook een restaurant in zijn barbecue-imperium. Black Smoke in Rotterdam. Gevestigd op het terrein van de Van Nelle fabriek hebben we afgelopen vrijdag heerlijk kunnen genieten van enkele fantastisch barbecue gerechten.  De keuze was gevallen op côte de boeuf voor mij en brisket voor Sacha. We hebben ervan genoten.

Hotel overnachting

Om de avond compleet te maken had Ad Vitam ook nog een overnachting geregeld in het nabij gelegen van der Valk hotel Blijdorp zodat we niet meer naar huis hoeven te rijden. Na een prima nacht en lekker ontbijt kijken we terug op een onvergetelijke avond dankzij Ad Vitam.

Ad Vitam, Bedankt!

Rob & Sacha Groen