Eva in de Efteling!

Eva ging samen met haar ouders afgelopen week naar de Efteling. Lees hieronder hun verslag:
“We zijn net weer thuis van 3 heerlijke en zonnige dagen Efteling, met overnachting in de Coca-Cola suite in het Eftelinghotel.
Dit mooie reisje werd ons in februari van dit jaar aangeboden door Stichting Ad Vitam. Onze dochter Eva kreeg in juni 2019 de diagnose Ewingsarcoom, een zeldzame kwaadaardige vorm van botkanker, met uitzaaiingen in de longen. Er volgde een loodzwaar en stressvol traject van een jaar, met 14 chemokuren en 40 bestralingen. Ad Vitam heeft contact met ons gezocht nadat zij Eva op het nieuws hadden gezien. Ze vertelden dat zij gezinnen die getroffen zijn door ziekte, graag blij maken met leuke tripjes om zo de zinnen wat te verzetten. Wij waren blij verrast en ontzettend dankbaar voor dit gulle gebaar! Afgelopen maart waren wij afgereisd naar de Efteling, vlak voor de massale uitbraak van Corona, maar na nog geen 2 uurtjes doorgebracht te hebben in het park, kregen wij een telefoontje dat onze 88-jarige oma met spoed opgenomen was in het ziekenhuis en ze zou komen te overlijden. Voor ons was de keuze snel gemaakt: wij wilden naar huis om nog afscheid van haar te kunnen nemen, want onbezorgd genieten zat er nu niet meer in…. Bij het uitchecken was de Efteling vol begrip en zeiden dat we weer terug mochten komen als we het er aan toe hadden. Ook bij Ad Vitam waren ze ontzettend begripvol. Dus zodoende mochten we het tripje over doen afgelopen week. Het weer was perfect! We hebben volop genoten en mooie herinneringen gemaakt. Bijzonder dankbaar dat dit voor ons geregeld is!!! En het mooiste nieuws van alles is dat Eva in juli ‘schoon’ verklaard is!!! Inmiddels hebben we Stichting ewingsarcoom
Verdient Aandacht (EV@) opgericht om gezinnen die met deze zeldzame vorm van kanker te maken krijgen, te ondersteunen. We hebben nu zelf kunnen ervaren hoe fijn hulp en ondersteuning is, als je het moeilijk hebt…❤