4 dagen onbezorgd genieten

Vorige week ontvingen wij een bericht van een moeder in onze kennissenkring. Zij had contact met een familie die het slechtste nieuws had gekregen die je als ouder maar kan krijgen; hun dochtertje Hailey van 3 jaar oud is ongeneeslijk ziek en komt binnenkort te overlijden en zij wilden zo graag nog een keer met zijn allen naar Disneyland Parijs en de vraag was of wij wat voor hun konden betekenen.

Dat was voor ons geen vraag, want dat moest uiteraard geregeld worden. Nog een beetje geschrokken van het trieste deel van het bericht, gingen wij aan de slag en bleek dat onze kring waar we uit kunnen putten voor hulp, ineens gegroeid was. Na wat overleg en heen en weer bellen, werd binnen een paar uur geregeld dat deze familie afgelopen dinsdag voor 4 dagen naar Disneyland kon. Dat bleek net op tijd, want op de dag van de terugreis bleek dat de regio waar Disneyland in valt, weer een negatief reisadvies vanwege de corona had gekregen.

Hieronder leest u het reisverslag van de moeder van Hailey…
“En dan ga je van goed nieuws ineens naar het ergste nieuws wat je je maar voor kan stellen… onze dochter kan niet meer behandeld worden aan haar Neuroblastoom en heeft nog een paar weken tot een paar maanden te leven.

Dan gaan er zoveel dingen door je hoofd, waaronder ook Disneyland.. dit hadden we de meiden vorig jaar al toegezegd maar kon helaas niet doorgaan vanwege Corona. En nu is dit ineens zo belangrijk, nog even met z’n 4e weg. En wat mooi dat deze stichting dit waar kan maken voor ons. Binnen een dag was alles geregeld en de week erop konden we al gaan.
Nadat maandag een relatief rustige dag was, zijn we dinsdagmorgen om 05:30u vertrokken naar Disneyland. Na 5 uur rijden kwamen we aan bij ons Disney hotel, Santa Fe. Het hotel heeft het thema van de film Cars πŸš— en de meiden vonden het geweldig. Nadat we de koffers op de kamers gedropt hadden zijn we naar de parken gegaan. Kensi en Hailey keken hun ogen uit toen we aankwamen. Als eerste moesten we natuurlijk een jurk kopen van/voor de meiden. Dus hebben we 2 Elsa jurken(Frozen 2) πŸ‘— gekocht. Nadat we iets gegeten hadden konden we op safari😁. Als eerste moesten we natuurlijk naar het kasteel en de draak πŸ‰ 😁. Daarna zijn we lekker verder het park opgegaan en in allerlei attracties geweest. Grootste voordeel in deze, was dat we een kaart hadden gekregen voor minder valide. Dus nu konden we overal in zonder te wachten en vaker in dezelfde attractie😁. Nadat we β€˜s avonds hadden gegeten zijn we terug gegaan naar het hotel. Bij het hotel stond Goofy in de lobby op ons te wachten en zijn we nog even op de foto geweest. Ondertussen was het na 20.00 uur en iedereen was op na een lange dag, dus zijn we lekker gaan slapen.
Dinsdag zijn we β€˜s ochtends vroeg opgestaan en na het ontbijt zijn we naar Disneyland gegaan. Daar kwamen we rond 09:00u aan. (Disney hotelgasten mogen elke dag tussen 08:30u en 10:00u als eerste de parken op, voordat de rest mag) Kensi wou graag in de achtbanen, daar was dit het perfecte moment voor en hebben we dus gedaan🎒. De rest van de dag hebben we het hele park doorgelopen en zijn we alle attracties in geweest😁. β€˜S avonds zijn we na het eten weer terug gegaan naar het hotel.
Woensdag zijn we ook weer op tijd naar de parken toe gegaan. Vandaag stond het andere park, Walt Disney Studio Park, op het programma. Dit park is minder groot dan Disneyland en een aantal attracties zijn in onderhoud. Wel had je hier veel foto spots met Disney figuren. De meiden zijn onder andere met Anna, Elsa, Olaf, Minnie, Thor, Spider-Man, Black Widow, Belle en Knabbel en Babbel op de Foto geweest. Helaas kun je door de Corona niet dicht bij de Disney figuren komen en moesten wij (Sil en Mel) de hele dag een mondkapje dragen. Gelukkig hebben we wel mooie foto’s kunnen makenπŸ₯°. De meiden mochten ook vandaag weer een jurk kopenπŸ₯°, Kensi gaat nu ook als Belle door het leven en Hailey als DoornroosjeπŸ₯°. Na het eten zijn we ook nu weer terug gegaan naar het hotel.
Vrijdagmorgen zijn we na het ontbijt(08:30u) naar de parken gegaan. Daar hebben we nog alles gedaan, op de 2 parken, wat we nog op ons lijstje hadden staan. Rond de middag hebben we nog een plensbui gehad, maar wij zaten net in een attractie😁. Voor de rest is het alleen maar mooi weer geweest, 25-27 graden en volop zon β˜€οΈ. Alleen in de ochtenden was het wat frisser. Rond 1600-1700u zijn we terug naar het hotel gegaan en zijn we naar huis gereden.
We hebben 4 magische dagen gehad in Disneyland✨
De meisjes hebben genoten van alles in het park en wij ook. Ze straalde toen ze door het park liepen.
Het was echt even 4 dagen zoveel als mogelijk onbezorgd proberen te genieten van alles. Het was voor ons dan ook weer jammer/vervelend om terug te moeten naar de realiteit.”
Wij zijn blij dat we dit hebben kunnen regelen voor dit gezin. Maar dat konden we niet zonder hulp. Speciale dank aan Ellen en Cynthia voor jullie hulp! Daarnaast zijn wij afhankelijk van donoren, dus mocht je nog een kleine bijdrage kunnen missen, dan kan je dit overmaken via onze website op:
Update: Wij hebben vernomen dat Hailey op 3-jariege leeftijd is overleden. Wij wensen haar naasten heel veel sterkte!