Weekendje weg voor Daphne

Eva haar dochter Daphne heeft een hersentumor en zal volgende maand een operatie hiervoor ondergaan. Ondertussen heeft Daphne hierdoor nare epileptische aanvallen. Eva’s collega Peyman gaf Eva en Daphne op voor een boost door onze stichting. Zodoende is Mark gisteren samen met Peyman op bezoek geweest bij Eva en Daphne om hen te verrassen met een weekendje weg namens de stichting. Peyman schonk daar op persoonlijke titel nog een dinercheque bij. Eva en Daphne waren zeer verrast. Dit is wat Eva erover schreef:

“Dankzij Stichting Ad Vitam heeft Daphne haar grote smile weer even terug!
Wat een hartverwarmende, liefdevolle verrassing hebben wij mogen ontvangen!
Sinds 2019 heeft Daphne epileptische aanvallen. Omdat medicatie niet aansloeg, was verder onderzoek noodzakelijk en hieruit bleek dat een goedaardige tumor de oorzaak was.
Een hersenoperatie is haar enige kans op een leven zonder aanvallen. Tijdens deze operatie zal de tumor verwijderd worden en hierna zullen de aanvallen hopelijk verleden tijd zijn.

Tijdens alle (vervelende) onderzoeken bleef Daphne zo sterk en positief. Vrolijk babbelend met de verpleegkundigen, neuroloog of neurochirurg, Daphne blijft wie ze is en ondergaat moeilijke gesprekken of onderzoeken met haar smile, humor en positiviteit.

De operatie staat in juni gepland, maar met dit in zicht gaat Daphne helaas rap achteruit.
De aanvallen nemen enorm toe en als ouders sta je er met een enorm gevoel van machteloosheid bij. Ondanks dit, blijft ze genieten van leuke dingen en gaat ze positief door het leven.

Dat wij een weekendje weg mogen ontvangen, heeft ons enorm geraakt. We gaan voor de operatie nog maximaal genieten, herinneringen maken en opladen voor een pittige tijd die gaat komen. Ad Vitam bedankt dat jullie de prachtige lach van Daphne weer te voorschijn hebben getoverd!”