Eftelingdag 2023

Afgelopen zondag was het zover; onze tweede Eftelingdag!

5 gezinnen mochten wij verwelkomen bij de ingang van de Efteling. Gezamenlijk gingen wij naar binnen, waarna wij ze in restaurant Fabula welkom mochten heten. Na een kort praatje van onze kant, deelden wij aan alle kinderen een rugtasje, met hun naam erop, uit. In het rugzakje hadden we voor het hele gezin wat eten en drinken gedaan, zodat dit in principe niet zelf gekocht hoefde te worden. Hierna mochten de gezinnen zelf het park in om plezier te maken.

In het park kwamen we soms nog een familie tegen. Heerlijk om te zien hoe de kinderen op dat moment bruisten van de energie. ☺️

Om half 4 kwamen we weer bijeen in het restaurant, waar wij gezamenlijk aten. Voor ons was dit het moment om even in gesprek te gaan met de gezinnen. De verhalen over de ziektes bij de kinderen grepen ons (weer) behoorlijk aan. Zo knap ook dat deze gezinnen zo sterk zijn in de situatie waar ze in belandt zijn. Je moet natuurlijk wel, maar ga er maar eens aanstaan. We waren dan ook blij om te horen dat zo’n Eftelingdag ze weer even aansterkt of in ieder geval even wat plezier en / of afleiding geeft.

Na het eten kregen de kinderen nog een Pardoes knuffel mee en mochten de gezinnen het park verder ontdekken. Toen het ging schemeren gingen de lichtjes in het park aan, wat voor een hele andere sfeer in het park zorgde.

Wij keerden vervolgens langzaamaan weer huiswaarts, waar de meeste gezinnen nog even genoten van de watershow in de avond.

Het was voor ons weer een indrukwekkende, fijne dag en aan de verhalen te horen, die we in de dagen erna ontvingen, hebben de gezinnen ook een hele fijne dag beleefd. ☺️

Kijk op onze Facebookpagina en Instagramaccount voor meer foto’s van de dag.