Laatste training voor estafetteloop

Gisteravond was onze laatste training voordat wij op 24 september starten met onze estafetteloop van noord naar zuid Nederland.

In 5 uur en 4 minuten werd er 60 km afgelegd door onze 3 lopers, begeleid door 2 van onze fietsers. Onze lopers liepen elk 3 km om vervolgens weer 6 km op de fiets te zitten als een andere loper, loopt. Elke loper had aan het eind van de training 20 km in de benen zitten! Tijdens de estafetteloop zal elke loper een dikke 60 km lopen in ongeveer 32 uur tijd!

De training kreeg een beetje een lading toen onze teamgenoot Ron ons vertelde dat hij het momenteel erg moeilijk heeft.
Ron is momenteel onwijs hard aan het vechten tegen kanker (zie dit Facebookbericht voor Ron’s verhaal).
Hij ondergaat momenteel hormoontherapie wat ervoor zorgt dat hij het geestelijk flink te verduren krijgt én dat zijn spierkracht afneemt. Hij sport en traint meerdere malen per week omdat hij heel graag mee wil met de estafetteloop.

Hij is gisteren met volle moed gestart, maar moest na 45 km toch luisteren naar zijn lichaam en van de fiets afstappen. Een moeilijke beslissing, maar een goede beslissing! Wij zijn super trots dat hij het zo ver wist te schoppen. Ga er maar aan staan; ernstig ziek en toch zo’n prestatie neerzetten!

Maar Ron geeft niet op! Hij is voornemens om mee te doen aan de estafetteloop! 💪🏻 Of dat gaat lukken, horen we later, want Ron zal binnenkort geopereerd moeten worden. Hij hoopt dat dit uitgesteld kan worden tot na de estafetteloop, maar het ziekenhuis zal de datum bepalen.
Wij duimen voor Ron dat hij er bij mag zijn, maar zijn al super trots met zijn presentaties tot dusverre!